Mijn kind wordt buitengesloten in de klas
Regelmatig schrijf ik over wat ik meemaak binnen mijn praktijk! Er valt zoveel te delen.
Hier een van de verhalen, van een dappere tiener die ik heb mogen trainen.
Dagelijkse praktijk
Heldin,
Een moeder belde, ze had het idee dat ik haar wel kon helpen. Haar dochter, 13 jaar, staat er alleen voor. Althans op school, al jaren , genegeerd, buiten gesloten, uitgescholden. Of ik hier raad mee wist.
Maar natuurlijk, wanneer kunnen we een afspraak maken, zo snel mogelijk …,.
Er was alleen één probleem haar dochter had er geen zin in. Dus hoe kregen we haar bij mij aan de keukentafel voor een intake gesprek?
Een week later zat ik in mijn auto naar een dorp 20 kilometer verderop. We kregen haar niet bij mij, dan maar naar haar , ze fascineerde mij enorm dus ik ging. Ik wist dat ze boos en teleurgesteld was. Ze kan geweldig dansen en prachtig tekenen had ik van diverse mensen gehoord.
Bij binnenkomst twee prachtige ogen , afstandelijk en wantrouwend, ze kijkt me aan. Dapper.
Ik mocht praten, mijn tas met attributen uitpakken, uitleg geven en zelfs vragen stellen. Aan het eind van het gesprek wilde ze het met mij proberen wel met duidelijke voorwaarden. Dat was goed.
We starten met de training. Ik met veel enthousiasme druk en soms chaotisch, zij rustig afwachtend. Ze kijkt en ze luistert. Dan haar eerste lach, traan een verhaal. De weken gaan snel, anderhalve uur is zo voorbij. Ze gaat steeds rechter staan en meer lachen en zelfs praten.
Op een avond krijg ik een mail , deze brief schrijft ze aan hen, ze gaat het aan
Ik lees:
mijn brief
ik voel me niet zo fijn in de klas en dat komt omdat het vaak gebeurt dat ik genegeerd wordt en dat kan dat sommige het niet eens doorhebben maar nog steeds is het niet zo fijn.
er gebeuren wel meerdere dingen zoals;
van ….. nare opmerkingen tijdens ak zoals dit is kut net als jij en dat soiso wel een paar keer per les.
en vaak als ik met een paar kinderen praat dat er iemand recht voor mij gaat staan zodat ik een beetje alleen ben en dat is echt niet leuk
en dat een staart volgens andere meisjes zogenaamd voor groep 7 is of andere dingen die ik wel leuk vind.
het kan zijn dat het bij mij extra opvalt en bij andere helemaal niet.
maar dit is hoe ik het meemaak.
Of ik, Michanou, het anders zou doen. Nee. Moet ze nog iets aanpassen?
Nee. dit is goed, meer dan goed.
Haar mentor leest het voor, ze staat er naast. Hij is trots en de klas is stil.
Heldin.
Deel dit blog